For virksomheder og private
Grundlaget for økonomiske beslutninger
Personlig rådgivning med ét fokus
Overdragelse af virksomhed og arv
Få styr på hele den økonomiske pakke
Forberedelse øger chancen for succes
Rådgivning på baggrund af solid erfaring
Med vægt på sparringen
Køb og salg af virksomhed
Styrk dine kompetencer til at hjælpe ejerledere
Få mere viden
Har du sikret dig og dine?
Der kan være koldt og ensomt på toppen
Økonomi,administration og investering
Er du iværksætter, eller overvejer du?
Skab et stærkt team
Driver du virksomhed ud fra mavefornemmelser
For dig mellem 13-17 år
Fra 1. juli 2024, skal alle arbejdsgivere sikre registrering af medarbejdernes arbejdstid.
Der er metodefrihed til registreringen. Der er fremkommet et par spændende udmeldinger fra beskæftigelsesministeren under behandlingen. Således kan man nu sammenstykke:
En medarbejder arbejder fra kl. 9.00 til 14.00 og senere samme dag igen fra kl. 21.00 til 23.30. Der skal registreres 7,5 timer den dag. Og kun registrering hvis arbejdstiden afviger fra den aftalte og/eller skemalagte arbejdstid.
Registreringen skal uanset metode være tilgængelig for den enkelte medarbejder. Registreringen skal opbevares 5 år efter udløbet af den periode man beregner den gennemsnitlige ugentlige arbejdstid efter.
Reglerne gælder ikke for ”selvtilrettelæggere”, da disse er undtaget maksimal ugentlig arbejdstid på 48 timer, pausereglerne samt reglerne om natarbejde. Og dermed er der heller ikke behov for tidsregistrering. At de er undtaget skal i øvrigt anføres i ansættelsesaftalen.
En medarbejder er ”selvtilrettelægger” hvis:
Der har under behandlingen som eksempler været nævnt medarbejdere i det højere ledelseslag, visse akademikere, senioradvokater og andre, som har en betydelig grad af frihed og selvstændighed i udførelsen af arbejdet.
Husk evt. tilpasning af ansættelsesaftaler. Og husk persondata som også skal håndteres ved implementering af de nye regler.
Du er som altid, velkommen til at kontakte os hvis spørgsmål.